Vanhuus ei tule yksin

Olen aina saanut vähän kuin ylpeillä sillä, että en tarvi hierojaa..
Vaikka oon ollut reilu 22 vuotta tehdastyössä,jossa monilla tulee niska ja selkä ym vaivoja,niin minä olen niiltä säästynyt.
Lonkka ongelmaa on ollut viime kesänä vasemmalla puolen ja nyt oikealla.
Mutta ei niskassa / selässä mitään.
Kunnes... juoksin puolimaratonin ja sen jälkeen alkoi niska vihoitella, oikealta puolen. 
Ajattelin ,että oon varmaan juossut olat korvissa ja siitä jäänitystilasta johtuu.
Olin siitä muutaman päivän saikillakin,kun pää ei kääntynyt.
Juoksusta kuukausi ( oon toki tässä viikoittain juossut 15-30km :ä )
Mutta en 10 km :ä enempää kerralla.
Niska vaivaa edelleen. Toisinaan päivän poissa ja toisinaan ei ees yöllä pysty kylkeä kääntää,kun herää kipuun.
Rasittavaa! oon tottunut ettei mua mikään vaivaa ,oon vetreä mummo!
Töissä kun ollaan näistä juteltu,niin olen huomannut että monilla on nyt niska vaivoja. Onko sitä liikkeellä vai mitä?
Nyt täänän tuli uusi vaiva. Alaselkä kipeytyy töissä.
Itken kohta! Pelkään, että mulla tosissaan on vajaatoimintaa ,jonka yksi oireista on nivel ym vaivat.
Sitäkin mietin,että kun salilla käynti on jäänyt vähiin,josko siitä johtuis ...
Tänään kävin hormoniverikokeissa. Saa poissulkea vaihdevuodet jos se näyttää ok.
En ainakaan vielä huomaa kilpirauhaslääkityksen vaikutusta mihinkään suuntaan.
Aika näyttää.






Kommentit

  1. Kyllähän se vaan niin on, että sali auttaa moniin vaivoihin :) Monet jotka eniten valittaa niska-, selkä- yms vaivoja, on helposti niitä jotka ei harrasta juuri mitää eikä ainakaa lihaskuntoa.. Voi olla siis vaan siitäki. Toivotaan!!!

    VastaaPoista
  2. Pitää taas aloittaa kunnolla! Ykkös harrastukseksi ja sitte juoksu

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ja taas sairastelua

Leikkauskertomus

Wien 8-13.1