Vajaatoimintaako ??

Niin kauan kuin muistan olen ollut: väsynyt,aloitekyvytön,hajamielinen,kiukkuinen,ärtynyt,ym ym
Varsinkin syksyisin,kun alkaa taas hämärtää.
Olen niin kesäihminen,että aurinko tuoo mulle energiaa.Eli silloin en sitä niin paljoa huomaa.
Olen käynyt monena syksynä töissä lääkärillä,että haluan verikokeet.
Että tulisi selvyys mikä mua vaivaa...
Kilpirauhaskokeita oon vaatinut ja ne onkin muutamaan kertaan otettu ,mutta todettu että on viitearvojen sisällä...
Nyt kun olen enemmän tutustunut sairauteen,niin monet sanoo että vaikka arvot olisivat viitearvojen sisällä ,niin ei se välttämätä tarkoita että ne olisi ok,jos ovat alarajalla!
Ja, että pitää kuunnella henkilöä ja hänen oireitaan.
Nyt sitten taas kuukausi sitten painelin työterkkarille.
pääsin verikokeisiin ja kotiin tuli kirje että arvot hyvät ,mutta kokeillaan kuukauden päästä uudestaan ja aletaan sitte miettiä lääkitystä,kun yksi arvo aivan rajalla. No odotin kuukauden ja taas kokeisiin. Ja samalle lääkärille.
Arvo oli noussut pykälän...pitäis olla 10-21 ,niin mulla 12 (kk sitten 11)
Meinasi että ihan hyvä!
Mä meinasin alkaa itkemään,kun olin niin "pettynyt"
Arveli, että arvot on mulle varmaan normiarvot ja syytti vaihdevuosioireiksi.
Mä että on kestäny niin monta vuotta jo...enkä mitenkään meinaa sitä etteikö vois ollakki.
Mielummin ottaisin sen vaivan kuin että söisin lääkettä vajikseen loppu elämän.
Lopulta päätyi antamaan mulle 3:ksi kuukaudeksi koelääkityksen ja sitten uusiin kokeisiin.
Myöhemmin kuulin että tuo lapsen annos ja nyt pelkään / epäilen ettei se auta mitään :/
Nyt 4:s päivä kun oon aamulla ottanut lääkkeen ja ainakaan vielä ei tunnu missään...
olen aamuvuoossa ja ne on just pahimpia.Meinaan töissäkin nukahtaa pystyyn,nyt toki olin sellasella linjalla töissä että vähän enemmän äksöniä,niin ei ehdi nukahtaa :D
Mutta kotona en oo taaskaan saanut aikaan muutakuin imuroinut ja senkin melkein raivon vallassa .
Niin ja jos oikeesti sairastan vajaatoimintaa,niin silloin olis kiellettyä juoksu ja sali. EIIIIIII !!
Haluan jatkaa niitä ,eli taidan otattaa musta hormoonitestit, josko olis sittenkin sitä mummokuumetta.



Ei oo nyt oikein sopivaa kuvaa....

Tai no


Nää kaksi ihanaa on syy mun mummokuumeiluun !!!




Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ja taas sairastelua

Leikkauskertomus

Särkänniemi ja Wanha markki